חיפוש

האם יש הבדל בין גמילה מסמים קשים או קלים

רבים מוצאים את עצמם מגיעים לרגע שהם צורכים סמים. הסמים נועדו בעיני רבים לעזור במצבים קשים במיוחד ובעצם לגרום לתחושה של אופרייה ורוגע.

החוק הישראלי כיום אינו מבדיל בין סמים קשים לקלים מבחינת העונש הנגזר בשימוש עצמי. אך רבים ממכוני הגמילה השונים מבדילים בין השימוש בסמים קלים וקשים כי הם רואים הבדלים שונים בין סוגי הגמילה.

המאמר הזה יגדיר את הסמים הקשים והקלים וכן את ההבדלים השונים בין הגמילה בסוגי סמים אלו מאמר זה יעזור לרבים מבין האנשים לדעת את סוג הגמילה שאותה הם אמורים לעבור ולעזור להם להתמודד בכך.

 

ההגדרה של סמים קלים וקשים

סמים קלים אלו  סמים שאסורים לצריכה על פי חוק אך בחלק מהמקומות הם נחשבים למותרים ורבים מהאנשים צורכים אותם באופן יום יומי. לעומת אנשים הצורכים סמים המוגדרים כקשים הם אינם מסוגלים לנהל אורח חיים יצרני והם עלולים גם לפגוע בעצמם או למות כתוצאה משימוש לא מידתי.

 

ההבדל בין סמים קלים לקשים

למרות שהחוק בישראל אינו מבדיל בין סמים קלים לקשים מבחינת העונש. רבים בעיקר במכוני גמילה השונים מצליחים להבדיל בין סמים קלים לקשים בתגובות הגוף בצריכת אות סם אם בעבר קנאביס  מוגדר כסם קל וקוקאין או הרואין כסמים קשים. עם התרחבות השוק גם החתך עצום התרחב וכיום מעבר לקנאביס גם סמים למסיבות מוגדרים כסמים קלים.

ההבדל בין סמים קלים לקשים גורם לרבים לזלזל בהגדרה של קנאביס למשל קאנביס ועישון גראס בכמויות גדולות יכול לפגוע בתפקוד היצרני של האדם כמו כן התמכרות לסיגריות ואלכוהול גורמת לנזקים חמורים לגוף ולעיתים אף מממושכים במיוחד. אך האדם  יכול לתפקד כרגיל.

 

טיפול בהתמכרות לסמים קלים

ברבים מהסמים הקלים יש את הבעיה החברתית ואת ההבנה כי יש צורך בשינוי ולא תמיד המכורים לסמים קלים יבינו כי הם זקוקים לגמילה או לשינוי כי אין את הנפילה לתחתית הבור כמו בסמים הקשים, גם נטילה בכמות קטנה של סמים קלים עלולה לגרום להתמכרות.

 

אופי הטיפול בגמילה מסמים קלים

הטיפול מתמקד בעיקר בהיבט הפסיכולוגי ולא בהיבט הגופני כי כמעט לא קיימים סימנים כאלו.

 

אופן הגמילה מסמים קשים

גמילה מסמים קשים מתאפיינת בתהליך שאינו פשוט כלל ועיקר מדובר על תהליך שהוא כולל טיפול רפואי גמילה של הזיות נדודי שינה וכן טיפול במקור שגרם להתמכרות זאת לעומת גמילה מסמים קלים שהגמילה מתבטאת יותר בהיבט הנפשי ופחות בגופני

לסיכום: מאמר זה מדבר על הנושא של ההבדלים בין סמים קלים לקשים כאשר הוא מבחין בין שני סוגי הסמים בסמים הקשים המתמכר מתמכר בעיקר גופנית ואילו בסמים הקלים ישנם  לא התפתחות סימנים גופניים מעטים אלא התמכרות נפשית ולכן גם הטיפול יהיה שונה.

תרופה

 

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »