חיפוש

האם טיפול שורש הוא טיפול קבוע או זמני?

השיניים שלנו מביאות אותנו להתמודד עם מגוון קשיים רפואיים מהלך חיינו – סתימות, עשירות, כאבי צמיחה וגם טיפול שורש. רבים מפחדים מטיפול שורש יותר מאשר מעקירה, אבל למעשה זה לא טיפול שצריך לפחד ממנו כי הוא נעשה בהרדמה. במהלך טיפול שורש הרופא מוציא מתעלת השיניים רקמות מודלקות או מזוהמות, אשר עלולות לפגוע במטופל מאוד ואף להביא אותו לסכנה של ממש. אז האם טיפול שורש הוא לכל החיים? וכמה הוא עולה? הכל בכתבה הבאה.

 

טיפול שורש מוצלח

כמה זמן מחזיק טיפול שורש? אם הרופא היה טוב ולא גיליתם את הזיהום בזמן מאוחר אז לכל החיים. טיפול שורש מוצלח הוא טיפול שהרופא זיהה את הזיהום שנוצר בתעלת השן ובשורש השן בזמן מוקדם, ואז הוא יוכל להסדיר את המצב יחסית בקלות. אם אדם מסוים לא הגיע לרופא שיניים במשך נים, ייתכן כי הרופא יימצא שם זיהום חריג, ואז טיפול השורש לא בטוח יעזור. ברוב המקרים טיפול שורש הוא לכל החיים, כי מדובר בטיפול יעיל והרופא מניח חומר בתוך השן שנשמר לאורך זמן, בדומה לסתימה.

 

טיפול שורש שלא עזר – מה עושים במקרים חריגים?

אם המטופל הגיע למצב חריג, והרופא ניסה לעשות טיפול שורש וזה לא הועיל, כנראה שהפתרון יהיה עקירה. עקירה של השן נעשית במצב שלא ניתן להציל אותה או את השורש שלה- כלומר, הם מזוהמים מדי. במצב כזה לאחר טיפול שורש המטופל ימשיך לסבול ויפנה שוב לרופא – ואם יתגלו שם עוד רקמות מזוהמות, הרופא יאלץ לעקור את השן.

 

איפה כדאי לעשות טיפול שורש?

כיוון שמדובר בהליך מעט מורכב אנו מציעים לכם לבחור במרפאות פרטיות, שבדרך כלל מביאות רופאים ומנתחים מומחים יותר. בקופות החולים רופאי השיניים פחות נחשבים. אנו מודעים לכך שהמחיר במרפאות פרטיות הוא גבוה יותר, כלן אנו נמליץ לכם לברר האם הרופא בקופת החולים שלכם נחשב לטוב, במידה ואתם לא רוצים לשלם הרבה כסף לרופא פרטי.

 

כמה עולה טיפול שורש?

כיוון שמדובר בטיפול שבדרך כלל מחזיק לכל החיים, המחיר הוא השקעה קטנה שאין לספור אותה כלל. המחיר נע בין מאות שקלים ל- 2000 שקלים בערך, תלוי במרפאה ובחומרת המצב של השורש שלכם. חשוב לציין שלא תוכלו להמשיך לתפקד בלי לעשות את הטיפול, לכן תאלצו לשלם בכל מקרה.

 

לסיכום

טיפול שורש הוא אחד מהטיפולים המפורסמים שרופאי שיניים עושים. בדרך כלל הטיפול מחזיק לכל החיים, במידה וכל הרקמות התנקו בטיפול והמצב לא היה קשה כל כך מראש. במצבים קשים הרופא לעיתים ייבחר לעקור את השן, אם טיפול השורש לא עזר. אנו מציעים לכם להיבדק בכל שנה אצל רופא שיניים כי לא להגיע למצב קשה. מאחלים לכולם בריאות!

חיוך

 

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »