חיפוש

דיור מוגן – כמה זה עולה ואיך נדע זאת?

אנו חיים בדור בו אריכות ימים נפוצה למדיי.

יחד עם אריכות השנים, מתעורר צורך במעבר לדיור מוגן, המספק לקשיש את כל צרכיו, הפיזיים והנפשיים.

עלותם של בתי דיור מוגן גבוהה ועשויה להיות מורכבת.

במדריך זה נסקור את מסלולי התשלום הנפוצים, ונלמד על מחשבון דיור מוגן המסייע לחסוך בעלויות.

 

גובה תשלום

גובה התשלום נקבע לפי תנאי המגורים ומסלול התשלום. מגורים באזור המרכז ושירותים דוגמת בריכה, ספא, חוגים ועוד ייקרו את עלות המוסד.

 

דרכי התשלום

קיימות מספר דרכי תשלום נפוצות בבתי דיור מוגן. העיקריות, מבוססות על דמי פיקדון ואחרות על תשלום חד פעמי או על תשלום שכירות חודשי.

 

פיקדון

מסלול תשלום קלאסי למדי, הוא מסלול הפקדון. במסלול זה, מבקש הדיור יפקיד סכום כסף משמעותי, בסדר גודל של מאות אלפי שקלים, עם הכניסה לדיור המוגן. הפקדון "נשחק" בכל חודש, דהיינו מוסד המגורים גובה מספר אחוזים מתוכו בכל חודש, ובנוסף משולמים דמי שימוש נמוכים יחסית באופן שוטף. עם מות הדייר, הסכום הנותר בפיקדון יחזור למשפחתו.

דיירים רבים אינם מסוגלים לשלם סכום משמעותי כל כך בבת אחת, ולכן הם יעדיפו לשלם פיקדון נמוך יותר, ששחיקתו מוגברת. אחוזי השחיקה עולים, אך התשלום הראשוני פוחת.

 

שכר דירה חודשי

כאמור, דמי הפקדון הגבוהים מקשים על דיירים רבים. חלקם יבחרו במסלול השחיקה הגבוהה, אך אחרים יעדיפו במקום השחיקה הגבוהה לשלם פחות פיקדון, להישאר עם סכום השחיקה הרגיל ולעיתים אף שחיקה פחותה, ולהוסיף בכל חודש דמי שכירות. התשלום החודשי יהיה גבוה יותר מזה המשולם דרך הפיקדון, אך לא יהיה צורך להפקיד את מלוא סכום הפיקדון מראש.

 

תשלום חד פעמי

סוג נוסף של תשלום, הוא תשלום בודד עבור כל השהות. הלקוח ישלם סכום גבוה, שיעבור כולו, באופן מידי, ולא יוחזר תשלום למשפחה עם מות הדייר. הסכום יהיה נמוך יותר מדמי הפקדון, אך כאמור נלקח כאן סיכון לא מבוטל של מוות מהיר שיגרום להפסד לא מבוטל.

 

מחשבון

עקב מסלולי התשלום השונים והבדלי המחיר עקב תנאי הדיור, הסכום הדרוש לדיור מוגן אינו ברור ודורש חישוב מורכב. לשם כך, קיימים מספר מחשבוני דיור מוגן מקוונים המסייעים למבקש הדיור ולמשפחתו לחשב כמה כסף, בממוצע יידרשו לשלם עבור הדיור המוגן.

 

השימוש במחשבון

אל המחשבון נגיע באמצעות חיפוש פשוט בגוגל. לרוב, המחשבון יבקש ממנו להזין לתוכו שלושה ערכים. ראשית, נזין את אזור המגורים המבוקש. בהתאם למחירי הדיור הכלליים, גם מחירי הדיור המוגן מושפעים משמעותית מאזורי הביקוש.

שנית, נזין את גודל הדירה המבוקש ונסמן מהם השירותים החשובים לנו. ייתכן שנעדיף דירה גדולה, גם על חשבון הימצאותם של בריכה, בתי קפה או חוגים, וכמובן שתוכל להיות לנו גם העדפה הפוכה – נהיה מוכנים להתפשר על גודל הדירה, בתמורה לשירותים הנוספים.

לסיום, נבחר את מסלול התשלום המבוקש מתוך המסלולים המוצגים לעיל. כפי שראינו, למסלול התשלום השלכה קריטית על גובהו ואין לזלזל בו כלל.

 

לסיכום

עלות דיור מוגן מושפעת ממסלולי התשלום ומתנאי השירות. הסכומים גבוהים והחישוב מסובך, ולכן כדאי להיעזר במחשבוני תשלום מקוונים.

 

חישוב פיננסי

אולי תאהבו גם את