חיפוש

השימוש בדו"ח הר הביטוח

אתר הר הביטוח הממשלתי הוא לא אתר שפועל הרבה שנים… בכל זאת הוא הצליח לצבור תאוצה. השימוש בו הוא חינמי וללא הגבלה כך שכל מבוטח יכול למצוא בקלות את נתוני הביטוחים הרשומים על שמו באמצעות דו"ח הר הביטוח. איך מנפיקים את הדו"ח האמור ולמה הוא משמש. על כך ריכזנו לכם כאן מידע. נקווה שתפיקו ממנו תועלת.

 

מה זה דו"ח הר הביטוח?

במשרד האוצר התקבלו תלונות רבות על חסר במידע ביטוחי. מבוטחים טענו שהם משלמים פרמיה חודשית לא מובטלת על ביטוחים, ובכל זאת הם לא יודעים מה מצב הביטוחים שלהם. ההגעה למידע הביטוחי היא מורכבת והיא תלויה בחברות הביטוח שלא ממהרות להנגיש מידע ביטוחי.

לצורך כך הוחלט במשרד האוצר להקים את מערכת הר הביטוח באמצעותו כל מבוטח יוכל להפיק את דו"ח הר הביטוח. בדו"ח זה נמצא ריכוז כל הביטוחים הרשומים על שם המבוטח, מספרי הפוליסות, מחירי הפרמיות, רכיבי פוליסה עיקריים והדרך ליצירת קשר עם החברה המבטחת.

 

איך מנפיקים את דו"ח הר הביטוח?

את דו"ח הר הביטוח כל אחד יכול להפיק. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר הר הביטוח הממשלתי, להזין פרטים מזהים כמו בכל כניסה לאתר ממשלתי וכך לבחור את השירות הרצוי: חיפוש ביטוחים על שמי. תוך שניות בודדות תקבלו את דו"ח הר הביטוח בו תוצג רשימת הביטוחים הקיימת על שימכם.

יחד עם זאת, יש לא מעט סוכני ביטוח הנותנים שירות חינמי של איתור ביטוחים במסגרתו הם מנפיקים עבור המבוטח את דו"ח הר הביטוח והם מציעים לו דרכים לייעול התיק הביטוחי. כיום מרבית המבוטחים מעדיפים לפנות לאיש מקצוע לעריכת בדיקת ביטוחים מקיפה שלא תתבסס רק על דו"ח הר הביטוח.

 

למה משמש דו"ח הר הביטוח?

באמצעות הדו"ח ניתן לאתר ביטוחים קיימים. איתור ביטוחים נעשה למגוון מטרות כשהמשותף בין כולם היא הרצון לחסוך ולשלם על הביטוחים כמה שפחות.

 

מניעת כפל ביטוחי

כפל ביטוחי הוא מצב בו למבוטח אחד יש מספר ביטוחים זהים על שמו. הוא משלם למספר חברות ביטוח על אותו ביטוח וכך הוא בעצם רוכש את אותו המוצר מספר פעמים.

בעת מימוש ביטוח חברות הביטוח בודקות אם יש כפל ביטוחי ובמקרה כזה סכום הפיצוי לתשלום מתחלק בין החברות המבטחות וכך חברות הביטוח חוסכות בתשלום והמבוטח לא מרוויח מהכפל הביטוחי הקיים על שמו. חשוב לאתר ביטוחים כפולים, לבטל אותם ולהימנע מתשלום מיותר.

 

סדר בתיק הביטוחי

לפעמים אנשים משלמים על ביטוחים שהם כבר לא צריכים רק בגלל שהם שכחו לבטל אותם. לצד השינויים האישיים נערכים שינויים גם בעולם הביטוח ומבוטח חכם ידע לנצל אותם ולהיטיב את תנאי הביטוח שלו. באמצעות דו"ח הר הביטוח ניתן לקבל את המידע הביטוחי הקיים, לסווג אותו ולערוך השוואת ביטוחים בהתבסס עליו.

דוח הר הביטוח

אולי תאהבו גם את

כפל ביטוח
איך למנוע כפל ביטוחים?

ביטוח הוא מוצר פיננסי, המעניק הגנה כלכלית ושקט נפשי בעת צרה. יחד עם זאת, חשוב לשים לב לנושא של כפל ביטוחים, שעלול להוביל להוצאות מיותרות.

קראו עוד »