חיפוש

איזה ביטוח רכב הכי מתאים לך?

ערכתם חיפושים ובדיקות, ולבסוף, קניתם רכב חדש.

מזל טוב! שנייה לפני שתוכלו לקחת את הרכב ולצאת לדרך, עליכם לבצע עוד דבר אחד, הוא ביטוח רכב.

אילו ביטוחי רכב קיימים? איזה ביטוח רכב הכי מתאים לך? זאת ועוד במאמר הבא.

 

מבוא

כיום, כל רכב מנוע בישראל, מחויב בביטוח חובה. רבים מעדיפים לרכוש פוליסות ביטוח נוספות, על מנת לספק להם הגנה מלאה. בכדי לדעת איזה ביטוח רכב הכי מתאים לך, יש לבחון את כלל הביטוחים, וכן את כלל מחירי הפוליסות המוצעות על ידי חברות הביטוח השונות.

 

ביטוח חובה

מעניק כיסוי על כל פגיעה בגוף, במידה של תאונה, לכלל המעורבים בה. יש לציין, שביטוח חובה, אינו מעניק כיסוי בעבור נזקי רכוש כתוצאה מהתאונה למעורבים בה. בשורה תחתונה, בכל הנוגע לביטוח חובה כנובע משמו הוא חובה, אין הבדלים משמעותיים בין הכיסויים אשר אותם חברות הביטוח מציעות, כך שהצעת המחיר היא שקובעת.

 

ביטוח צד ג'

ביטוח זה אינו חובה לפי החוק, כך שרכישת ביטוח צד ג' נתונה לשיקול דעתו של כל אדם. ביטוח צד ג' מעניק הגנה מפני פגיעה ברכוש של האדם הנפגע בתאונה. כך שאם אין לכם ביטוח צד ג', כל תיקון יצא מכיסכם האישי. בשורה תחתונה, החיסכון בתשלומי הפוליסה, אינם משתלמים, שכן תשלום בעבור כיסוי נזקי הרכוש בעת תאונה, יובילו לעלויות כספיות גבוהות יותר, וכן שאינן צפויות.

ההבדל בין הכיסויים אשר אותם חברות הביטוח מציעות, הוא בסכום הכיסוי וסכום ההשתתפות העצמית במידה של תאונה.

 

ביטוח מקיף

ביטוח מקיף, כנובע משמו מקיף כל פגיעה, בכפוף לפוליסה. ביטוח מקיף מעניק כיסוי פגיעות רכוש, כתוצאה משריפה, אסונות טבע, פגיעות אחרות ועוד. ביטוח זה הוא אינו חובה, ולא לכולם הוא מתאים. על מנת לבחור האם לרכוש פוליסת ביטוח מקיף, יש לבדוק האם עלות הפוליסה אינה מהווה חלק נכבד מערכו של הרכב.

 

הצעות שונות – כיסויים שונים

ההבדלים במחירי הפוליסות בין חברות הביטוח, קשורות לרוב לכיסוי אותו הן מציעות בפוליסה. לכן, כאשר ברצונכם לבצע ביטוח רכב, בחנו את הכיסויים השונים המוצעים בחברות הביטוח, ושקלו מה מתאים, נכון וחשוב עבורכם.

 

איזה ביטוח רכב הכי מתאים לך?

כאמור, ישנם שלושה סוגי ביטוחים עיקריים. האחד, חובה, השני, צד ג', השלישי, מקיף. בכל הנוגע לביטוח חובה אין בידכם אפשרות בחירה, שכן ביטוח זה הוא חובה על פי חוק בישראל. בכל הנוגע לביטוח צד ג' וביטוח מקיף, הבחירה נתונה לשיקולכם. מומלץ לרכוש ביטוח צד ג', ולבדוק את הכדאיות הכלכלית ברכישת ביטוח מקיף.

 

רכב משפחתי

אולי תאהבו גם את

כפל ביטוח
איך למנוע כפל ביטוחים?

ביטוח הוא מוצר פיננסי, המעניק הגנה כלכלית ושקט נפשי בעת צרה. יחד עם זאת, חשוב לשים לב לנושא של כפל ביטוחים, שעלול להוביל להוצאות מיותרות.

קראו עוד »