חיפוש

איפה מוצאים וויסקי משובח שאפשר להעריך

וויסקי היה ונשאר משקה פופולארי בקרב אנשים רבים. מאז ומעולם הוא נמכר ביישון ונמדד על פי הטעם המר והחריף שלו. קשה להגדיר טעם של וויסקי איכותי אמיתי, ונאמר כבר לא פעם בעבר שוויסקי איכותי הוא מורכב, מתעתע ומשתנה בהתאם. אז איך באמת ניתן לזהות ולמצוא וויסקי משובח שאפשר להעריך? במאמר זה נסביר לכם.

 

תהליך ייצור הוויסקי

וויסקי הוא משקה חריף ואלכוהול המופק מדגנים. עיקרי תהליך הייצור הם הלטטה, התססה, זיקוק, יישון וביקבוק. סוגי הדגנים השונים שמשתמשים בוויסקי הם שעורה, שיפון, תירס, חיטה ואלה גם משמשים לתעשיית הבירות. השעורה לרוב היא המרכיב הבסיסי של וויסקי הסינגל מאלט, והיא על פי מומחים שונים, האחראית על האיכויות של המשקה לרוב. באתר https://blend.co.il תוכלו למצוא מגוון עשיר של בקבוקי וויסקי איכותיים ביישון.

 

טעמי הוויסקי

כבר אמרנו שקשה להגדיר טעם של וויסקי איכותי. הוא מורכב ועשוי משלל זהויות, אפילו ברמת הבקבוק. שהרי מה ששותים בתחילת הבקבוק, באמצע הבקבוק או בסוף הבקבוק – יהיה לרוב שונה אחד מהשני. יחד עם זאת, ישנם שלושה טעמים ספציפיים עיקריים לוויסקי – טעם מעושן, מיוחד ומתוק.

  • הטעמים המתוקים – מופיעים במגוון מפתיע של צורות וארומות של הוויסקי. הם פירותיים, מתוקים, מתובלים ועוד.
  • טעמים מעושנים – נחשבים לפסגת הוויסקי האיכותי, העישון הוא הטעם הנלווה למשקה ורוכב על הטעמים המתוקים הקיימים בבסיס הוויסקי.
  • טעמים מיוחדים – הטעמים המיוחדים של הוויסקי הם למעשה אוסף לא מוגדר של טעמי וויסקי שלא ניתן לזהות או להגדירם.

 

סוגי וויסקי

עולם הוויסקי הוא גדול וניתן ללכת בו לאיבוד בקלות. אבל ניתן לפלח את התחום על פי פרמטרים שונים –

  • וויסקי סינגל מאלט – מחויב לשלושה דברים חומר גלם. הוא עשוי משעורה מלוטטת, מיוצר במזקקה אחת מיוחדת בלבד ומזוקק בזיקוקי דוד.
  • גריין וויסקי – וויסקי דגנים – וויסקי זול המשמש לעיבוי וערבוב עם סינגל מאלט. הוא יהיה עשוי מתירס, שיפון או חיטה. לרוב עם תוספת של שעורה מלוטטת. מזוקק בזיקוק רציף ואינו נפוץ למכירה בבקבוקים בצורה פרטית אלא בסיטונאות.
  • בלנדד וויסקי – תצורת הוויסקי הנפוצה שקיימת, נצרכת אצל צרכנים חובבים. הבלנד הוא למעשה ערבוב של גריין וויסקי עם סינגל מאלט ביחס משתנה. הסינגל מאלט והיחס בין הערבוב קובע את איכות הוויסקי. בלנדד וויסקי יהיה חלק, עגול וקל לצריכה לעומת סינגל מאלט.

 

צריכת וויסקי ביום יום

צריכת וויסקי היא דבר חברתי, לרוב הצרכנים שלה יהיה גברים בטווח גילאים רחב. אם אתם מחפשים לרכוש מתנה ליקיר שלכם וראיתם את מדף האלכוהול שלו מתפוצץ מרוב וויסקי, זה סימן טוב לרכוש עבורו עוד בקבוק נהדר שהוא ישמח לשתות ממנו ולטעום את הטעם המיוחד שלו. אל תשכחו לבדוק איזה סוג הוא אוהב על מנת לבחור נכון ולקלוע לטעם.

וויסקי משובח

אולי תאהבו גם את