חיפוש

אילו צמחים צריכים לגדול באדניות?

יש מגוון רחב של צמחים שיכולים לצמוח באדניות. סביר להניח שאתם מכירים בחלק מהם, אך לא ידעתם שאדנית נחשבת לכלי גידול מתאים עבורם. מאמר זה יעשה סדר בנושא ויציג בפניכם את הצמחים שישרדו לאורך זמן בתוך האדנית שברשותכם, כדי שתוכלו לשתול אותם כבר עכשיו וליהנות מפריחה צבעונית או גינת ירק במרפסת, בגג ובחצר.

 

אפשרות ראשונה: פרחים רב שנתיים

בעוד רגע נציג בפניכם את שמותיהם של הפרחים שנכללים בקטגוריה שהוצגה לעיל. תחילה, חשוב שתכירו בהגדרה של המושג "רב שנתי". מדובר בפרח שיכול להסתגל לאקלים ותנאי קרקע שונים ולשרוד בו לאורך השנה, כך שניתן לגדל אותם בקלות בתוך אדנית וליהנות מהם לאורך זמן רב. פרחים אלו מגיעים בשלל צבעים, גדלים וצורות ותוכלו למצוא אותם בכל משתלה שהיא. מדובר בין היתר בפרחים הבאים:

  • אמנון ותמר
  • ציפורני חתול
  • גרניום ועוד

פרחים רב שנתיים

אפשרות שנייה: סוקולנטים

חובבי הצמחים יוכלו לדקלם מתוך שינה את ההתאמה שבאה לידי ביטוי בין אדניות גדולות לסוקולנטים, משום שמדובר בצמחים מיוחדים שיכולים לשרוד לאורך זמן רב בתוך אדנית ללא מים. אם אתם מתכננים לשתול כמה סוקולנט בתוך אדנית גדולה, עליכם לבדוק תחילה את קיומם של חורי ניקוז. שכן, אלה חיוניים עבור צמחים מסוג זה שצריכים לקבל כמות מים מועטה שתזרום מחוץ לאדנית ולא תיאגר בתחתית. נסביר שאגירת מים בתחתית האדנית עשויה לפגוע בחיי הצמח באופן מידי.

 

אפשרות שלישית: עשבי תיבול

סביר להניח שראיתם לא פעם גידול של עשבי תיבול בתוך אדניות שהונחו על אדן החלון של השכנים או על גבי המרפסת. שכן, הם נחשבים לנוחים לגידול וניתן לשתול אותם באדניות קטנות או גדולות. נציין שמדובר בין היתר בעשבים הבאים:

  • פטרוזיליה
  • נענע
  • בזיליקום
  • רוזמרין ועוד

בחירה בצמחים אלה תאפשר לכם ליהנות לא רק מבישול בעל טעם עשיר, אלא גם מניחוח נעים שיתפזר ברחבי הבית.

 

אפשרות רביעית: צמחים "נשפכים"

הצמחים הנשפכים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מעיצוב בתים ומשרדים. אלה מאפשרים להוסיף צבעוניות וחיות לסלון, חדר השירותים וחדר השינה. שימו לב, כדאי שתשתלו בה צמחי עלווה (צמחים נשפכים) מסוג קולאוס או שרכים, אם יש בידיכם אדנית עם ידיות שניתנות לתלייה על הקיר. נדגיש שצריך להכיר באופן הגידול של הצמחים הללו, מכיוון שיש צמחים שיכולים לשרוד ללא אור יום, בעוד אחרים צריכים לקבל שמש ישירה לאורך זמן רב.

 

השורה התחתונה – הגיע הזמן לשתול!

אלו היו 4 הצמחים שיכולים לגדול באדניות ולהתקיים לאורך זמן. כעת אתם מכירים בהם מקרוב, כך שתצטרכו לבחור את אלה שמתאימים לגודל האדנית שברשותכם ולתנאי האור שקיימים בחלל שבו הם יוצבו. נאחל כעת שתבצעו בחירה נכונה מכל הבחינות, כדי שתוכלו ליהנות מחלל ירוק, נושם ונעים.

צמחים צריכים לגדול באדניות

אולי תאהבו גם את