חיפוש

אילו מוצרי תקשורת צריך על מנת להקים תשתית איכותית בעסק

אתם בונים את העסק שלכם, ומעוניינים לרכוש את הציוד המתאים, אך הכול מאוד מבלבל, מה צריך ומה לא? מה חשוב שיהיה? מדריך זה נכתב לכל אלו שרוצים לעשות קצת סדר בראש ולהבין מה חושב ומה תפל בעולם החומרה, כאשר באים להקים מערכת תקשורת על כל סוגיה.

 

כבלים

כל משרד ועסק שרוכשים ציוד תקשורת צריכים לחשוב קודם כל על העברת המידע באמצעות כבלים. הכבלים מתחברים לתשתית האינטרנט, והם הבסיס לכל מערכת תקשורת. כשמתייחסים לכבלים מתייחסים גם לפנלים ולאופן הסתרת הכבלים שעוברים בין החדרים, ובין חיבורי השרתים והמחשבים השונים. אז תדאגו שיש לכם מספיק כבלי RJ-45 שיאפשרו לכם את כל התקשורת והחיבורים הפיזיים שאתם זקוקים להם.

 

נתב (Router)

מטרת הנתב היא להבדיל בין המכשירים שונים, בין אם הם מחוברים בכבל או באמצעות חיבור אלחוטי Wi-Fi, ולהעביר לכל מכשיר את המידע המבוקש. את זאת הוא עושה באמצעות הקצאת מספר IP ספציפי לכל מכשיר בכל ציוד תקשורת, ואז כאשר הוא מקבל בקשה להעביר או לקבל מידע אל מכשיר מסוים, הוא יודע בדיוק לאן להגיש את המידע.

 

דיסק קשיח

אופן אחסון הנפוץ ביותר נעשה בדיסק קשיח. זו הדרך הנוחה ביותר לאחסן קבצים, במיוחד אם משתמשים בטכנולוגיות חדשות כמו דיסק קשיח מסוג SSD. לעומת הדור הקודם והלא מומלץ (HDD) דיסק קשיח מסוג SSD הוא מהיר ביותר ומאפשר העברה של קבצים ואחסונם בטכנולוגיה מתקדמת. כדאי לרכוש מראש דיסקים קשיחים חיצוניים שאחראים על גיבוי בלבד כך שבמקרה חירום, לדוגמה מתקפת סייבר, המידע שנמצא על גביהם אינו מחובר למערכת התקשורת וכך הגיבוי יהיה מאובטח ביותר.

 

ארון תקשורת

ארונות תקשורת הם חשובים מסיבות רבות, ביניהן:

  • סדר בשרתים – ניתן לשים את כל השרתים במקום אחד
  • חיסכון במקום – כאשר כל רכיבי התקשורת נמצאים בתוך ארון אחד אנחנו מאמצים סטנדרט חשוב
  • נוחות התפעול – הרבה יותר קל לשנע דברים שנמצאים בתוך ארון מאשר אם היו מפוזרים בחדר
  • אופציות – תמיד נוכל להוסיף עוד ארון אם העסק גדל, או להחליף ארון קיים בארון גדול יותר
  • אבטחה – את הארון ניתן וכדאי לנעול ולתת גישה רק לטכנאי מוסמך, כך המידע החשוב שבשרתים יישמר ולא תהיה סכנה של דליפת מידע

ארון תקשורת הוא סטנדרט בעיקר בעסקים גדולים אך גם עסקים קטנים מאמצים אותו.

 

לסיכום

כפי שניתן לראות הקמת עסק היא דבר שיש לתכנן אותו מראש. מודל זה נקרא Capital Expenditure ומשמעותו שאנחנו רוכשים ציוד מראש, וכך מוזילים הוצאות בהמשך שכן עלות תפעול פחותה בהרבה ואף מזערית כאשר כבר יש לנו את כל הציוד מראש. אז תדאגו לעשות חשבון של כל מה שאתם צריכים, תקנו הכול מחנות אחת וכך תקבלו הנחה משמעותית, וצאו לדרך והקימו את העסק שלכם.

ממיר

 

אולי תאהבו גם את