חיפוש

איך עושים השתלת שיניים?

אנשים רבים סובלים מאובדן שיניים מסיבות שונות, בעבר לפני השתלים הדנטליים הפתרונות שניתנו לא היו מספיק טובים וקרובים לתחליף של שן אמיתית. כיום שתלים דנטליים הם מקובלים, נפוצים וניתן להשתילם בעזרת טכנולוגיות מתקדמות שמשדרגות את ההליך, איך עושים זאת?

 

מהו שתל דנטלי ואיפה ניתן לעבור הליך כזה

שתל דנטלי הוא מה שמדמה את שורש השן הטבעית, השתל עשוי מטיטניום שהוא חומר שמתקבל אל הגוף ללא חשש מדחייה, את השתל יש להתקין במרפאות מסודרות על ידי מנתח שיניים מוסמך, תוכלו למצוא השתלת שיניים בבת ים שלא תתאכזבו ממנה. הפעולה היא פעולה כירורגית שמתבצעת בשלושה חלקים:

 

התקנת השתל

את השתל מתקינים בהרדמה מקומית במקום השן החסרה, פעולה זו אורכת בין חצי שעה למספר שעות בהתאם למספר השתלים שיש להתקין. השתל מוברג ישירות אל עצם הלסת מה שגורם לו להיות התחליף שהכי קרוב לשן טבעית משמע ניתן לנגוס וללעוס איתה כל מה שתרצו. לאחר התקנת השתל המטופל ישתחרר לתקופת קליטה בין שלושה לשישה חודשים.

 

חשיפת השתל

לאחר מספר חודשי קליטה וממצאים חיוביים יש לחשוף את השתל מעבר לקו החניכיים ולהתקין כיפה מטיטניום שתהיה הבסיס החזק עבור הכתר.

 

התקנת הכתר

הכתר הוא מה שניתן לראות, התחליף לשן. את הכתר יש לפסל בהתאמה אישית עבור המנשך וצורת השיניים של כל מטופל. כיום יש שיטות מתקדמות שמאפשרות הדפסה תלת מימדית שמבטיחה התאמה מיטיבית של השן המלאכותית לשאר השיניים.

 

באילו מקרים כדאי לבצע את ההשתלה ומי לא יכול לעשות זאת

השתלת שיניים היא הפתרון האולטימטיבי למי שסובל ממחסור של שיניים, אובדן של שיניים עלול להגרם מסיבות שונות כמו פגיעה חזקה מתאונת ספורט, דרכים, מעשי אלימות ועוד וגם ממחלות שונות שגורמות לנשירת שיניים. מי שסובל מאובדן שיניים והוא משתמש בתותבות אך ללא שביעות רצון גם מומלץ להחליף ולטפל בעזרת שתלים. ישנם אנשים שלא יכולים לעשות את ההשתלה כמו:

  • אנשים בעלי מחלת כליות
  • אנשים שסובלים ממחלות חניכיים קשות
  • מעשנים כבדים ובעלי לסת חלשה יצטרכו לעבור בדיקות ותשאולים מחמירים יותר על מנת לקבוע אם מצבם מאפשר את ההליך הרפואי.
  • בנוסף לא ניתן להתקין את השתל במצב של חניכיים דלקתיות.

 

איך מתחילים את הטיפול

השתלת השיניים הוא תהליך אישי לכל מטופל מכיוון שלכל מטופל יש מבנה שונה, רגישויות ובעיות אחרות. את הטיפול מתחילים בהרכבת תוכנית שיקום אישית בה יש לבחון היטב את מצב השיניים והחניכיים בצילומים ובצורה ישירה. במקרה של מחסור בעצם במקום בו חסרה השן יש לבצע הליכים נוספים כמו הרמת סינוס או השתלת עצם.

 

לסיכום,

שתלים דנטליים הם ללא ספק אחת המהפכות הגדולות בעולם רפואת השיניים, התחליף הכמעט טבעי שניתן לקבל על ידי השתלה מתאפיין גם בנראות וגם בנוחות, לעיסה ושאר פעולות הפה.

השתלת שיניים

 

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »