חיפוש

איך עובד תהליך השתלת שיניים ובכמה שלבים צריך לעשות אותו

הליך השתלת שיניים ידוע כהליך מורכב שדורש יישום של כמה שלבים. במדריך הנוכחי יצאנו לפגוש מומחים בתחום כדי לבדוק איך עובד הליך השתלת השיניים וכמה שלבים צריך לעבור כדי להגיע אל התוצאה המיוחלת. הישארו אתנו ותקבלו את כל המידע שאתם צריכים לדעת אודות הליך השתלת השיניים.

 

כמה מילים אודות הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך ליווי מטעם גורמים שונים. מדובר ברופאי שיניים שעובדים במרפאות פרטיות, רופאים שעובדים בבתי החולים ובאנשים שעברו הליך השתלת שיניים בשנים האחרונות. שאלנו את כל הגורמים הללו את השאלות שהכי עניינו אותנו בנושא וקיבלנו מהם את כל המידע. לאחר שמסרו לנו את כל הפרטים, ריכזנו את הפרטים החשובים, אלו שצפויים לעניין אתכם ביותר וכתבנו אותם ממש כאן, בשורות הבאות:

 

רגע, מה זה בכלל השתלת שיניים?

השתלת שיניים הינה הליך רפואי שמאפשר להשתיל בחלל הפה שתל דנטלי. שתל מסוג זה הוא בעצם שורש מלאכותי של שן שעשוי מחומר שנקרא טיטניום. השתל הזה מותקן במקום שורש שחסר בחלל הפה. הליך ההשתלה של שתל זה מתבצע כמובן על ידי רופא שהוסמך לבצע את הליך השתלת השיניים. מטופלים בוחרים לעבור הליך של השתלת שיניים בעקבות סיבות שונות, למשל:

  • עקירה של שן בעקבות הפיכתה לרקובה
  • חוסר של שיניים בעקבות הליך זקנה
  • חוסר של שיניים בעקבות מחלה כלשהי

כעת אתם יודעים מה זה אומר השתלת שיניים. אז רגע לפני שתצאו לעבור השתלת שיניים, נותר לכם רק לשמוע מהם השלבים שאתם צפויים לעבור.

 

השלב הראשון בהליך השתלת שיניים  – ההתקנה של השתל

בשלב זה הרופא המטפל צפוי להחדיר ללסת שלכם את השתל מהטיטניום. ראוי לציין כי שלב זה מתבצע ברוב המקרים באמצעות הרדמה מקומית. הליך זה צפוי לארוך בין חצי שעה לכמה שעות (אורך ההליך משתנה בהתאם למספר השתלים שאתם צריכים לבצע). בסיום ההליך, יתחיל שלב הקליטה שצפוי לארוך בין 3 חודשים לחצי שנה.

 

השלב השני בהליך השתלת שיניים – חשיפה של השתל

שלב זה מגיע לאחר כמה חודשים של המתנה, בהם השתל עבר הליך של קליטה בחלל הפה. בשלב זה, הרופא צפוי לחשוף את השתל תוך ביצוע פעולה כירוגית קלה. המטרה של שלב זה היא להבליט את השתל אל מחוץ לחניכיים כדי להעביר את המשך הטיפול לרופא המטפל.

 

השלב השלישי בהליך השתלת שיניים – התקנת השיקום

השלב הזה מתבצע אצל רופא השיניים המטפל שלכם. הרופא צפוי להתקין כתר או גשר מעל השתל. זהו השלב הסופי שצפוי להשאיר אתכם עם שן חדשה שתשרת אתכם נאמנה לתקופה ממושכת. עד כאן המדריך שאפשר לכם לדעת איך עובד הליך השתלת השיניים. כעת, נותר לכם רק לתאם תור ולעבור את ההליך בהצלחה.

השתלת שיניים

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »