חיפוש

איך ניתן להתגבר על חרדה? סוגי טיפולים מומלצים

מחריד לחשוב על כך, אבל 6.68 % מהבוגרים סובלים מהפרעת חרדה. הפרעת חרדה אינה מתכון מומלץ לחיים מאושרים במיוחד, להפך, היא פוגעת באיכות החיים ומפריעה למהלכם התקין, אבל לא הגענו היום במטרה להעכיר לכם את מצב הרוח. אנו כאן עם החדשות הטובות: חרדה אינה בת לוויה הנשואה לכם בחתונה קתולית, היא ניתנת לטיפול והתמודדות במגוון דרכים. אל תפחדו לצאת לדרך שתגרום לכם לחוות העולם כמקום שטוב לחיות בו, זו איננה משאלת לב חסרת בסיס, הפתרון נמצא ממש בהישג ידכם.

 

סוגי הטיפולים המומלצים ביותר כיום לטיפול בחרדה

חרדה עלולה להיות טפילה מופרעת במיוחד, ולהסב סבל רב במידה והיא לא מטופלת. אז איך מטפלים בחרדה, מכניסים אותה לפרופורציות ולא נותנים לה לנהל אתכם? טיפול בחרדה – כל מה שלא ידעתם עד היום.

 

טיפול פסיכולוגי בשיטה המסורתית – פסיכודינמיקה

שתי ספות, חדר צבוע בצבעים בהירים ופגישה שבועית, כך פחות או יותר נראית מסגרת הטיפול הפסיכודינאמית, במהלכה חוקרים הפסיכולוג והמטופל לעומק את שורשי הבעיה ואת מקורה בעבר. הטיפול הינו ארוך מאוד בדרך כלל, ויוצר ניתוח מעמיק של דפוסי ההתנהגות החרדתית ושורשה. הטיפול בוחן מגוון סיטואציות בחיי המטופל ומעבד מחשבות, רגשות והתנהגויות שונות.

במסגרת הטיפול הפסיכודינמי ייחקרו הגורמים הנפשיים, החברתיים והסביבתיים של הבעיה, וכך באופן יסודי ואיטי יתבררו דרכי הפתרון המבוססות על הבנת שורש הבעיה.

 

החסרונות של תהליך זה הינם פרק הזמן הארוך שבו הוא מתמשך, וכן העלות הגבוהה הנגזרת מעובדה זו. בנוסף, יש הטוענים כי הנבירה בחוויות ובכאבי העבר רק מגבירה את החרדות. היתרונות של שיטת טיפול זאת הם התמיכה הקבועה של איש המקצוע, וכן הפתרון השורשי לטווח הארוך.

 

טיפול באמצעים תרופתיים – פסיכיאטריה

כיום ישנם פתרונות תרופתיים להתמודדות עם חרדה. בהתייעצות עם פסיכיאטר מוסמך, ימליץ איש המקצוע על מינון מדויק בהתאם לעוצמת החרדות ולמידת ההשפעה שלהם על החיים התקניים. התרופות לרוב מתחילות להשפיע לאחר כמה שבועות של נטילה קבועה, ונהוג להשתמש בהן לתקופה של שנה אחת, או אף לאורך מספר שנים.

מחיר התרופות במצטבר אינו גבוה מאוד, וכן ההשפעה שלהן די מהירה. החסרונות בטיפול התרופתי הינם תופעות הלוואי של חלק מהן, המשפיעות באופנים שונים על הנוטלים אותן. בנוסף, יש לדעת כי התרופות הפסיכיאטריות אינן מטפלות בשורש הבעיה, אלא בסך הכל מתמודדות עם הסימפטומים. יש הסוברים כי נטילת תרופות עלולה לייצר בהן תלות ותופעות של התמכרות. על כן, אין זה פתרון איכותי לטווח הארוך, אלא יותר אמצעי עזר.

 

טיפול קוגניטיבי התנהגותי

טיפול ב-CBT הינו טיפול שהוכח כיעיל מאוד בטיפול נגד חרדות. הטיפול ממוקד ביותר ולרוב גם קצר מועד, כאשר סדרה אורכת כ-10-20 מפגשים. השיטה כוללת אבחון של הבעיה, ובניית תוכנית עבודה מותאמת אישית פר מטופל. הרציונל הינו חשיפה מדורגת לאתגרי החרדה.

חרדה

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »