חיפוש

איך מתכוננים לוועדה רפואית במשרד הביטחון?

וועדה רפואית במשרד הביטחון היא אירוע משמעותי מאוד בתהליך התביעה נגד המשרד. סמכויותיה של הוועדה רחבות והעמדה שהיא מציגה הולכת להשפיע מאוד על כמות הפיצויים או הקצבה שתינתן לתובע אם בכלל.

לוועדה ישנם פרוטוקולים ברורים שהם פועלים לפיהם כאשר מקרה רפואי מסוים מונח לפתחם. כאשר מכירים את הנהלים האלו מראש ניתן להתכונן לוועדה, הן במתן תשובות לשאלותיהם השונות והן בהתכוננות עם הטפסים, המסמכים וחוות הדעת שחברי הוועדה דורשים.

הקושי לעבור את הוועדה חוזר בתקופה האחרונה לכותרות ובכך מתחזק הצורך להתכונן לוועדה מראש כמה שניתן על מנת להגדיל את הסיכויים לקבל את הפיצויים ממנה – פיצויים מוצדקים שיכולים להיות הכרחיים להליכים שיקומיים ושיבה לחיים.

 

מסמכים וחוות דעת

משום שהוועדה היא וועדה מקצועית בירוקרטית – הפקידים בוועדה מחפשים מסמכים שונים שיעידו על המצב של התובע. בהתאם, הרופאים וחברי הוועדה מחפשים מידע מסוים וניסוחים ספציפיים בחוות הדעת על מנת שיתאימו לסיווגים הפנימיים של הוועדה.

כאשר שוכרים עורך דין טוב וותיק שמכיר את ההתנהלות עם הוועדה – ניתן להכווין מראש את הניסוחים של המסמכים השונים ולהנפיק חוות דעת שונות שמעידות על קשיים שונים של התובע. לבסוף, מדובר על תיעול נכון של המשאבים הרפואיים שעומדים בפני התובע.

הכנה מוקדמת זו יכולה להטות את הכף במקרים רבים והכנה מתאימה משמעותית מאוד. המסמכים המובאים לידי הוועדה הם רפואיים, נפשיים, פסיכיאטריים, התנהגותיים, חברתיים ומתחומים רבים. משום שהוועדה מנסה לקבל תמונה רחבה – יש לתת לה אותה באופן כזה שישחק לידיי התובע.

 

מענה על שאלות

אספקט נוסף, חשוב לא פחות הוא המענה לשאלותיה של הוועדה. לאחר העיון בתיק ובמסמכים השונים חברי הוועדה הולכים לשאול שאלות רבות על מנת להתרשם מן התובע. גם כאן – ניסיון העבר מראה שניתן לצפות את השאלות של חברי הוועדה בהתאם לתיק הרפואי, מה שאומר שניתן להתכונן לשאלותיהם מראש.

לכן, במפגש ההכנה עם עורך הדין המומחה בתחום, כדוגמת משרד עו"ד מאיר גרינברג ושות', יתבצע עיון בתיק הרפואי והיוועצות עם גורמי המקצוע ויהיה ניתן להכין את התובע מראש לשאלות רגילות שנשאלות במקרים דומים.

עורך הדין והלקוח יעבדו על התשובות ויגבו אותן מדוגמאות קונקרטיות מחייו. המטרה של הכנה זו היא להוריד את אלמנט ההפתעה ללקוח, שכן השאלות יכולות להפתיע אותו מה שיוביל לתשובות לא מושכלות. ובכך, שוב, להעלות כמה שניתן את הסיכויים לצלוח את הוועדה המיוחלת.

 

סיכום

ההתכוננות לוועדה הרפואית של משרד הבטחון היא התכוננות חשובה מאוד שיכולה להעלות משמעותית את כמות הפיצוי או הקצבה שניתנת מן המשרד. במסגרת ההכנה מראש ניתן לוודא שמובאים כל המסמכים וחוות הדעת המתאימות שמגבות את התובע, לצד התכוננות מראש לשאלות השונות שיכולים חברי הוועדה לשאול את התובע ווידוא שאלו תשובות טובות.

מסמכים וחוות דעת

אולי תאהבו גם את

שמן לו
מה חשוב לדעת על חוק מע"מ?

מערכת מס היא מערכת שמפעילה מדינה מסוימת לצורך גביית מס מהאזרחים שלה. גם מדינת ישראל, כמו שאר המדינות המערביות בעולם, מפעילה מערכת מס, הכוללת את

קראו עוד »