חיפוש

איך מדורגים רכבים על זיהום?

אם בשנים עברו היו קיימים תקנים מחמירים כמו שיש בימינו, סביר להניח שמעט רכבים היו מורשים לנוע על הכבישים. בימינו ישנם תקנים מחמירים לזיהום אוויר של רכבים, מה שמעלה את השאלה – כיצד מדרגים רכבים על זיהום אוויר? הנה כל המידע שלכם כאן.

אם בשנים עברו היינו מחזיקים בחנייה רכבי עם מנוע קרבורטור מזהם (במקרים מסוימים גם קרבורטור כפול), הרי שכיום יש מכוניות עם מזרקי דלק. מה שנקרא "מנועי הזרקת דלק". יחד עם אלו, אנו רואים בשנים האחרונו יותר ויותר מכוניות היברידיות על הכבישים, מה שנקרא "מכוניות חשמליות". כל המגמות האלו מסייעות רבות בהפחתת זיהום האוויר בעולם, דבר שאנחנו מברכים עליו. ובכל זאת, חלק גדול מאיתנו עדיין נוהגים ברכבים מזהמים. אם כך, כיצד נדע מהי דרגת זיהום הרכב? וכיצד נדע מה גורם לרכב לזהם אוויר? בואו נתחיל עם הנושא של הדלק, או יותר מדויק, השריפה של הדלק.

 

כל מה שצריך לדעת על זיהום אוויר ברכבים

כל רכב שורף דלק. בין אם מותקן אצלכם דלקן אוניברסלי ברכב או לא, השריפה של הדלק היא תהליך טבעי במנוע. מאחר שהשריפה של הדלק היא תהליך טבעי במנוע, אתם צריכים תמיד לתדלק את הדלק האיכותי ביותר ברכבכם. העניין הוא, שלא תמיד ניתן לדעת מהו הדלק האיכותי ביותר. בואו נגיד ככה, אם הרכב משתנק ונחנק אחרי תדלוק בתחנה מסוימת. כמובן שלא יהיה מומלץ לחזור לתחנה הזו יותר. אם כך, אנחנו מבינים שאיכות הדלק משפיעה על זיהום האוויר.

מה מעבר לשריפה הדלק כמרכיב מזהם אוויר? ובכן, רכבים ישנים עם מנועי קרבורטור מזהמים אוויר הרבה יותר מרכבים עם מנועי הזרקת דלק. ואם כבר, אז מנועי הזרקת דלק מזהמים אוויר יותר מאשר מנועים היברידיים. מעבר לאלמנטים הנ"ל, רכבים מדורגים על זיהום אוויר גם בעקבות מפלטים לא תקינים. ואם לדייק את המילים שלנו יותר, בדרך מה שלא יהיה תקין ויזהם את האוויר יהיה הממיר הקטליטי. הממיר הקטליטי מותקן בין סעפת המנוע לאגזוז (המפלט).

 

מה תפקידו של הממיר הקטליטי וכיצד הוא קשור לזיהום אוויר?

תפקידו של הממיר הקטליטי הוא להמיר את הגזים הרעילים אשר נוצרים כתוצאה מהשריפה של הדלק. ברגע שהממיר הקטליטי אינו תקין, הוא לא ימיר את הגזים לגזים רעילים פחות. וברגע שזה קורה, אז כמובן שדרגת זיהום האוויר עולה. אם אתם רוצים לסייע בהפחתת זיהום האוויר, אתם מוזמנים לקחת בחשבון גם את הנושא של שריפת השמן במנוע.

מנועים חדישים בדרך כלל לא צורכים שמן בכמויות גדולות. ככל שהמנוע ישן יותר, ככה הוא ישרוף שמן בכמויות גדולות יותר. וכששמן נשרף בכמויות גדולות, הוא כמובן גם מזהם את האוויר. בואו נגיד ככה, אם אתם רואים שעשן לבן מתחיל לצאת מהאגזוז של הרכב, הגיע הזמן להחליף מנוע, או להחליף רכב.

 

זיהום אוויר

אולי תאהבו גם את