חיפוש

יש לך כאבי גב? איך לזהות בלט דיסק

כיום, בעידן המודרני אנשים רבים סובלים מכאבי גב.

למעשה רבים מין האוכלוסיה הבוגרת של אנשים מעל גיל 18 יסבלו בשלב כזה או אחר מכאבי גב במהלך חיינו.

חלקנו נסבול מכאבי גב תקופתיים/ עונתיים, או כאבים נקודתיים לפרק זמן קצר.

חלק אחר יסבול מכאבים כרוניים לא פשוטים

מאמר זה יעסוק בתופעות ובכאבים כאשר יש לנו בלט דיסק, על מנת שנדע האם עליי לפנות אל רופא בכל פעם שארגיש כאבי גב.

 

מהו בלט דיסק?

עמוד השדרה של גוף האדם בנוי בצורה של חלויות- חוליות אשר מתקשרות אחת לשנייה ויוצרות ביחד עם עמוד השדרה, אשר הינו מרכז העצבים של הגוף.

בין כל חוליה וחוליה בעמוד השדרה ישנו סחוס, רקמת דיסק, אשר אחראית לתנועה חלקה בין כל החוליות בעמוד השדרה.

כאשר רקמת הדיסק בין החוליות נשחקת, אזי זהו מצב שהרפואה קוראת לו בלט דיסק, או בשמו המוכר יותר- פריצת דיסק.

 

כיצד נגרם בלט דיסק?

בלט דיסק יכול להיגרם מסיבות רבות. על מנת לנסות לסכם זאת ולתמצת- בלט דיסק יכול להיגרם כאשר אנו פועלים באופן ממושך בצורה שהיא מתאימה אבולוציונית לגוף האדם (לדוג', אדם שעובד שנים רבות בהובלה ובהרמת משאות כבדים הינו בסיכון לסבול מבלט דיסק)

 

זיהוי בלט דיסק

ראשית יש לציין, כי לא כל אדם שיש לו בלט דיסק יסבול מכאבים. ישנם אנשים אשר חיים שנים רבות עם בלט דיסק ללא שידעו על כך כלל. כאמור, בלט דיסק הינו מצב של שחיקת רקמת הדיסק ואם השחיקה הינה מינורית, יכול להיות שהאדם כלל לא ידע על הבעיה.

כאשר אדם סובל במשך זמן ממושך מכאבים בגבו המלווים בקושי להתנועע בחופשיות (בעיקר בבקרים) עליו לגשת לבדיקה על מנת לבדוק האם מדובר בבלט/ פריצת דיסק. יש לציין כי ללא טיפול, תשומת לב והרגעת האזור על ידי שינוי אורך החיים (פחות ישיבה, יותר ספורט, פחות להרים משאות וכו'), אזי התופעות יכולות להתגבר ונרגיש תחושות נימול , חולשה שרירית וכאבים הולכים וגוברים.

מעבר לכך, תסמינים של פריצת דיסק יכולים להיות שונים ומגוונים וכל זאת גם בהתאם לאזור הניזוק. תסמינים של פריצת דיסק בגב התחתון יהיו שונים מפריצת דיסק צווארית, לדוג'.

 

מי נמצא בסיכון לבלט דיסק?

נמצאים בסיכון לבלט דיסק אנשים בעלי מחלות רגע, כגון: אנשים בעלי "עקמת" בעמוד השדרה, אנשים העובדים בעבודות פיסיות הכוללות הרמת משא, אנשים אשר רוב שעות היום מעבירים בישיבה (עבודה משרדית) ועוד

 

לסיכום

כאבי גב יכולים להיות כאבים חזקים מאוד ואף משתקים. איננו יכולים לדעת בעצמנו האם הכאבים שאנו סובלים מהם הינם כתוצאה מבלט דיסק או מסיבות אחרות (כגון דלקת מקומית וכו'). על כן, ההמלצה היא שאם אנו סובלים מכאבי גב בצורה ממושכת, או ברמת שבה התפקוד היומיומי שלנו נפגע, או למעשה כאשר אנו מרגישים כי יש לנו פגיעה באיכות החיים כתוצאה מהכאבים, אזי ההמלצה היא לגשת לרופא ולבדוק את העניין ללא הזנחה.

 

גבר בלי חולצה

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »