חיפוש

איך לבחור ילקוט שיתאים לילד העולה לכיתה א'

טרם בחירת הילקוט עולות הרבה שאלות – איזה תיק יהיה הכי יעיל לצרכי הילד? איזה תיק יהיה גם קל וגם בעל די מקום לכל הציוד? לצד זאת, איזה תיק הוא בעל המראה הכי מעניין

ואופנתי? ללא ספק, שנת הלימודים נפתחת עם מגוון רחב מאד של אפשרויות.

אם גם אתם מתלבטים איך לבחור את הילקוט עבור הילד שלכם שעולה לכיתה א', הכתבה הבאה נועדה עבורכם.

 

חשיבות בחירת הילקוט

ילדים רבים רואים בבחירת תיק בית הספר לקראת שנת הלימודים החדשה כבחירה משמעותית מאד. במיוחד ילקוט לכיתה א' שמהווה את יריית הפתיחה בבית הספר ומייצג את האופן בו חווית בית הספר תיראה בהמשך. הילדים עתידים להסתובב עם הילקוט חלק ניכר מהיום כל יום, לכן כדאי מאד שימלא אחר מספר קריטריונים חשובים.

 

למה כדאי לשים לב?

כאמור, הילקוט הוא פריט משמעותי עבור הילד שלכם מכיוון שיש לו מספר מטרות – הוא מוכרח להיות נוח לסחיבה ממושכת (ולא כבד מידי), צריכה להתאפשר בתיק חלוקה נכונה של הציוד שתסייע לשמור על סדר בקלות, ועל הילדים גם לאהוב את התיק מכיוון שישתמשו בו הרבה. נוסף על כל אלה, על התיק להיות איכותי. חשוב לבחור תיק שיענה על כל הסעיפים הבאים.

 

  1. איכות ואחריות

טרם רכישת הילקוט כדאי לתת תשומת לב מיוחדת לתפרים ולהימנע מתיקים בעלי תפירה חלשה מכיוון שרוב הסיכויים שלא יחזיקו מעמד הרבה זמן. כדאי לבדוק גם שהרוכסנים עובדים טוב ורחבים מספיק, שהבד לא דק מידי, ולבחור תיק תיק עמיד בפני רטיבות בשביל ימים גשומים.

מומלץ לבדוק גם האם יש ומה היקף האחריות שניתנת לתיק, ובנוסף מה שירות התיקונים במידה ועולה צורך. וודאי תרצו לדעת שלא תצטרכו להחליף את הילקוט באמצע השנה, ושהתיק יחזיק לאורך זמן. כדאי לבחור תיקים ממותגים שעוברים בדיקות איכות קפדניות.

 

  1. נוחות

על מנת שהתיק יהיה נוח לנשיאה על הכתפיים, יש לוודא שרצועות התיק מרופדות מספיק. כמו כן, מומלץ ביותר שהכתפיות יהיו רחבות ושיהיה ניתן לכוונן אותן כדי להתאים אותן באופן אופטימלי לגוף ופזר את חלוקת העומס באופן אחיד לאורך עמוד השדרה.

באופן כללי, מומלץ ביותר לבחור תיקים בעלי מבנה גב אורטופדי שיש להם גב קשיח וכתפיות מרופדות שביכולתן לשמור על גב הילדים גם כאשר ילקוטי בית הספר כבדים. למעשה, ביכולתו של התיק האורטופדי לספק תמיכה מלאה לגב.

 

  1. פרקטיות

מה הופך תיק לפרקטי? תיק שימושי יעזור לילדים לשמור על סדר בין כל הספרים והחפצים שהם סוחבים לבית הספר, ולכלול תאי אחסון מגוונים בני גדלים שונים ודי מקום לכל הציוד. יחד עם זאת יש לוודא שהתיק לא גדול וכבד מידי, כדי לא להעמיס על הגב. כמו כן, תיק שהוא גם יעיל יכלול גם רשת אחורית לספיגת זיעה, מחזירי אור לבטיחות וכיסוי נגד גשם.

 

לסיכום, איך לבחור ילקוט?

בסופו של דבר, הילדים הם אלה שישתמשו בתיק חלק ניכר מהזמן. מהסיבה הזו חשוב להדגיש שעל הילדים לקחת חלק בתהליך הבחירה של ילקוט בית הספר שלהם – במיוחד בכיתה א', מדובר בחלק מתהליך ההפנמה של הכניסה לבית הספר. במקביל יש כמובן לכוון את הילדים לבחירות האיכותיות, הבריאות והפרקטיות יותר, ולהסביר להם את חשיבותן.

תיק

 

אולי תאהבו גם את