חיפוש

איך לבחור ביטוח לבניין משותף?

קיימת אופנה להתנגד לממסד בכל ביטוי שלו – ביטוחים, שירותי רפואה וכיוצא בזה. האופנה הזו נובעת מהנטייה אנושית לחשוב "שיהיה בסדר". אמנם אופטימיות היא חיובית, אך כל עוד ניתן לעשות צעדים שיקדמו אתכם אל מקומות בטוחים וטובים יותר, עדיף שתבצעו אותם. הימנעות מתשלום לביטוחים היא בגדר רשלנות, לא משנה באיזה ביטוח מדובר – ביטוח לרכב, לדירה או ביטוח לבניין משותף. לאחר שהשתכנעתם כי חשוב לעשות ביטוח, אנו נסביר לכם בכתבה הבאה כיצד לבחור את חברת הביטוח הטובה ביותר.

 

מהו ביטוח בניין משותף?

לפני הכל, חשוב שתבינו מה זה ביטוח בניין משותף. בכל בנין בו יש יותר מבירה אחת וחיים בו דיירים שונים, יש מרחבים ששייכים לכל דיירי הבניין – החצר, המדרגות, המעלית ועוד. איזה ביטוח ידאג לחללים האלה? הביטוח הפרטי לא כולל את החלקים הללו בפוליסה שלו, לכן חשוב שיהיה ביטוח שייתן על כך מענה, וזה בדיוק המטרה של ביטוח בניין משותף.

 

איך רוכשים ביטוח בניין משותף?

ניתן לרכוש ביטוח בניין משותף בעצמכם, כלומר בפוליסה אישית שתפקידה להעניק לכם את הסכומים שנקבעו בפוליסה במידה ויש נזק כלשהו. כמו כן, תוכלו לרכוש את הפוליסה יחד עם דיירי הבניין, כולם או רק חלק מהם. אם תוכלו לבחור לרכוש פוליסה עם עוד דיירים זה בהחלט משתלם יותר כלכלית.

 

איך לבחור את שירותי הפוליסה?

כמו בכל ביטוח, יש מגוון רחב של שירותים שכל לקוח יכול לבחור אם להכניס אותם לפוליסה שלו או לא. למשל – ביטוח צד ג', ביטוח עובדים בבניין, ביטוח על נזקים בלתי צפויים, נזקי צנרת ועוד. עליכם להבין אילו שירותים חשובים לכם ואיזה לא, אבל חשוב להדגיש – לעיתים אנו נוטים לזלזל בשירותים מסוימים, אך במבחן המציאות עדיף שהיה לנו אותם.

 

איך לבחור את החברה?

השלב החשוב ביותר ביצירת הביטוח שיתאים בדיוק לכם הוא חברת הביטוח. ראשית כל, עליכם לבחור חברה שתנאי הפוליסה שלה תואמים לצרכים שלכם – חברה שמציעה רק ביטוח דירה אישי לא תתאים למשל. שנית, חשוב שתבצעו סדר שוק יסודי ותשוו בין מחירים, פוליסות ומגוון שירותים שכל חברה מציעה. עליכם למצוא את השירות הטוב ביותר במחיר המתאים לכם ביותר, ועדיף להכניס כאן גם התמקחות ישראליתJ ולבסוף, עליכם לקרוא על ההיסטוריה של החברה ולוודא כי לקוחותיה מרוצים, במידה והם אינם, כנראה עדיף לבחור בחברה אחרת.

 

סיכום

ביטוח לבניין משותף הוא קריטי לא פחות מהביטוח לדירה הפרטית שלכם. אם תעקבו אחר ההמלצות לעיל אתם תגיעו לבחירה נכונה – נסו לרכוש את הביטוח יחד עם חברי הבניין, לבחור פוליסה שמתאימה לכם, מחיר שנוח לכיסכם וחברה מומלצת. אל תקלו ראש בבחירה כי אולי תשלמו על כך מחיר אחר כך, היו יסודיים כי זה ישתלם לכם.

בית

אולי תאהבו גם את