חיפוש

מרכיב משקפיים? איך לבחור את סוג העדשה שהכי מתאים לך

מרכיב משקפיים? איך לבחור את סוג העדשה שהכי מתאים לך?

 

משקפיים לשימוש יומיומי

היום אנשים רבים מרכיבים משקפיים באופן שגרתי בכדי לראות את הדרך, לקרוא טוב יותר את העיתון בבוקר, להבין יותר טוב את האדם העומד מולו בזכות קריאת שפתיו ועוד. כיוון שזוהי דרך חיים עבור אנשים רבים, קיימים בשוק גם כמה סוגי עדשה אפשריים להרכבת המשקפיים. התאמת סוג העדשה הנכון ביותר לך מומלצת לרוב על ידי אופטומטריסט או רופא עיניים המאבחן את הבעיה.

 

חד מוקדי/רב מוקדי

לפני בחירת סוג העדשה המדויק, יש להכיר בהבדלים בין שתי הקבוצות העיקריות של העדשות, למרות שכמעט כל עדשה ניתן לקבל וליצור בכל אחת משתי קבוצות אלו. עדשות חד מוקדיות הן עדשות המיועדות לראיה או לקריאה בהן יש מספר זהה לאורך כל שטח העדשה. לעומת זאת, עדשות רב מוקדיות הן עדשות בהן קיימים בשטח עדשה אחד כמה מספרים וטווחי ראייה אפשריים – ראיה לרחוק, מקרוב או ביניים.

 

עדשות מולטיפוקל

כשמן כן הן, מולטי = רב, פוקל = מוקדי. בתוך משקפי מולטיפוקל יש עדשה אחת המכילה מספר רב של מוקדי טווחים שונים של ראייה, ובכך מאפשרת לאותו אדם הזקוק למשקפיים לא להחליף בין כמה משקפי ראייה כל פעם כשהוא זקוק לראות בטווחים שונים, אלא להשתמש בזוג אחד המכיל את הטווחים שהוא צריך.

עדשה זו מכילה 3 טווחים – בחלקה העליון מחדדת את הראייה לטווח הרחוק, בחלקה האמצעי מחדדת לטווח הבינוני ובחלקה התחתון מחדדת לטווח הקרוב המשמש למשל לקריאה. כיוון שהיא מכילה טווחים שונים הנדרשים להיות מדויקים במענה על הצרכים של האדם, מתאימים אותה אישית בדיוק לכל אחד.

 

עדשות ביפוקל

בדומה לעדשת מולטיפוקל, גם עדשת הביפוקל בעלת כמה מוקדי ראייה בעדשה אחת, ליתר דיוק, שני מוקדי ראייה. עדשה זו מכילה פתרון לבעיה נפוצה הכוללת בעיית ראיה לטווח הרחוק ולטווח הקרוב, הבא לידי ביטוי על ידי חילוק עדשה זו לשניים. בחלק העליון של העדשה  ניתן יהיה לראות טוב ומדויק יותר לטווח הרחוק, ואילו בחלקה התחתון ניתן להיעזר במיקוד הקריאה והראיה לטווח הקרוב.

הייחודית הנוספת של עדשה זו שהיא מכילה קו מפריד, ברור ולא תמיד מאוד אסתטי בין שני חלקיה, לעומת עדשת מולטיפוקל שהמעבר ביניהם קורה בצורה הדרגתית. בזכות קו הפרדה זה האדם המשתמש במשקפיים מסוג ביפוקל יכול לדעת בבירור האם הוא כבר בטווח המיועד למטרתו או שהוא צריך להטות את הראש הטיה נוספת, ללא ניחושים ותהיות.

 

עדשות אופיס

כשמן כן הן, עדשות אשר מיועדות לאנשים שמעבירים את רוב זמן שלהם בעבודה מול המחשב בסביבה משרדית. בזכותן פוחת הצורך לאמץ את העיניים בצפייה מול המחשב והן מאפשרות שדה עבודה נוח ורחב בטווח מרחב העבודה. הן מורכבות משטח עדשה שיאפשר למרכיב אותן לצפות בצג המחשב, המקלדת, את הטלפון והמסמכים הנמצאים ליד.

 

שמש ומשקף

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »