חיפוש

איך ארגז חול עוזר להתפתחות הילד?

ברגע שאתם מביאים ילדים לעולם, הם הופכים בן רגע להיות הדבר הכי חשוב לכם בעולם.

כל הצרות ששוטפות את השגרה מתגמדות אל מול היצורים הקטנים והמתוקים האלו, שלהם אתם מקדישים את כל החיים שלכם.

כחלק מהעניין הזה, אתם דואגים להתפתחות הילד שלכם בצורה ברורה, ועוזרים לו בכל הדרכים והאמצעים שלכם על מנת להגיע להישגים, להתפתח בצורה תקינה, ולהפוך לילד חכם,

נבון, מבין, סקרן וחושב.

יצאנו לבדוק איך ארגז חול עוזר להתפתחות הילד, וחזרנו עם המון תובנות שיעזרו גם לכם לגבש החלטה להציב אותו אפילו בגינה שלכם בבית.

 

ארגז חול עוזר להתפתחות הילד – זה עניין מוכח

להבדיל מהרבה מסקנות ותובנות שסתם נזרקות אל האוויר, כאן מדובר על עובדה שהוכחה מחקרית בהמון מחקרים שנעשו גם בארץ בפרט וגם בעולם בכלל: קיים קשר ישיר בין ארגז חול לבין התפתחות הילד שלכם. כן, מדובר כאן על ארגז מלא ביתרונות, וזה לא סתם שאחד המאפיינים הבולטים ביותר בגילאי הילדות הוא ארגז חול לגני ילדים.

מאז ועד היום גני הילדים שופעים בארגזי חול, ויש לכך סיבה ברורה – יש להם תפקיד חשוב בהתפתחות המוחית, הרגשית, הקוגנטיבית והפיזית של הילד שלכם.

 

איך ארגז חול עוזר להתפתחות הילד – הכירו את המישורים השונים

אז הזכרנו כאן למעלה כמה מישורים שונים שבהם יש לארגז חול השפעה על התפתחות הילד, ועכשיו הגיע הרגע להסביר. החול שבארגז מחזיק במרקם מאוד ייחודי, מרקם שאין דומה לו בטבע. היות והחול הוא בעל מרקם שכזה, וניתן לשנות את המשחק איתו באמצעות הייחודיות הגדולה שלו, ניתן בהתאם לייצר מגוון משחקים לילדים שיוכלו לעזור להם להתפתח. כמובן שיתרון נוסף של חול הארגז הוא עצם העובדה שהילדים בעצמם מוזמנים לייצר ולהמציא משחקים שונים הקשורים בחול, כך שפיתוח היצירתיות והדמיון כאן הם חלק בלתי נפרד מהתהליך.

 

המגע הפיזי מייצר אצל הילד תחושות חשובות

המפגש הפיזי שנוצר בין הילד לבין ארגז החול הוא מפגש לא פחות מקריטי להתפתחות שלו. באמצעות החול הילד יכול למלא כלים שונים וריקים, ולייצר מהם צורות עומדות אשר נותרות על קנן בעת הפיכת הכלים. כמו כן, הילדים יכולים להתיישב על החול, להתפלש בו, ללכת בתוכו וגם להתרומם ממצב ישיבה למצב עמידה עליו, מבלי סכנת נפילה שתייצר נזק. מכאן, הילדים יכולים לפתח עצמאות גדולה, ולחוש את הצעדים שלהם, את הישיבה שלהם ואת העמידה שלהם על מרקם החול המיוחד כל כך.

 

משחקי חברה סביב ארגז חול

דבר נוסף ומדהים שנוצר במשחק בארגז חול הוא חיי החברה של הילדים. ביחד הם מגלים את מרקם החול המיוחד, משחקים במשחקים משותפים, יכולים להטמין ביחד חפצים בתוך החול כמעין סוד משותף להם, ולמצוא עולם בלתי מוגבל של אפשרויות משותפות סביב המשחק המשותף.

לסיכום, גם אתם יכולים להנות מארגז חול בגינה שלכם, ועכשיו כשאתם מבינים את החשיבות הגדולה שלו – אנחנו בטוחים שתרצו לעשות זאת בהקדם. בהצלחה!

ילדים משחקים בחול

 

אולי תאהבו גם את

כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם
כיצד נוכל לזהות אלכוהוליזם?

אלכוהוליזם, הידוע גם בשם הפרעת שימוש באלכוהול (AUD), הוא מצב כרוני ומתקדם המאופיין בצריכה מוגזמת ובלתי נשלטת של אלכוהול. זוהי הפרעה מורכבת המשפיעה על מיליוני

קראו עוד »